HTML

Desert Angels' Blog

A Desert Angels Budapest - Bamako Team Blogja.

Friss topikok

  • Mr.XL: Mint az amerikai filmsorozatokban. Pont a legizgalmasabb résznél van vége. :-/ (2009.01.20. 21:18) 2-3.nap

Linkblog

Archívum

4. Nap

2009.01.23. 09:53 DesertAngels

Na ez volt az a nap, amikor majdnem sokkot kaptunk, és a blog írásakor is még úton vagyunk.
Kezdem azzal, hogy reggel felkelés után, kicsit tébláboltunk az este felvert táborba. Mindenkit megkínáltunk jó kis hazai unikumokkal. Néhányan kaptak is rajta. :) De itt ez szükséges. Szóval jöttünk mentünk a táborba, egyszer csak az egyik holland csapat elindult, de a land roverüknek brutál hangja volt. Az egyik ékszíj sikítva csúszott. Gyors leintettük őket, hogy állj már meg. Hát érdekes egy megoldás van a motortér alatt. Kb. fél óra alatt sikerült abszolválni a problémát. El is mentek a táborból. Ekkor a Nívás csapat mondta, hogy nekik szerviz kell mert leszakadt a níva aljáról a kardán felfüggesztés egyik fele. Ekkor már csak ketten voltunk a táborba. Gondoltuk akkor indulás. De Daisy nem akart indulni. Kiderült hogy valami miatt nincs izzítás. Gyors előszedtem (mike) a mérőműszert, és kimértem a lehetséges hibákat. Eredmény az lett, hogy az izzító gyertyákig eljutott az  áram, ám azok már nem vettek fel semmit. Így valószínűleg az összes izzító gyertya egyszerre ment gallyra. Már korábban is gyanús volt, hogy a 6-ból csak kb. 2-3 működhet. Kézzel azt a vasat betolni, ráadásul homokkavicsos terepen voltunk, hát lehetetlen. Így előkellett szedni a cuccok legaljáról a drótkötelet. Pedig gondoltuk arra nem lesz szükség. A níva lassan de biztosan berángatta Daisy-t aztán defektet kapott. Az első utunknak egy műhelybe kellett vezetni a níva miatt is. Szerencsére Tádé beszél kicsit franciául, meg egy szótár segítségével el tudtuk magyarázni, hogy nekünk 6 izzító gyertya kell, meg némi zsír a difibe a nívát meg össze kell hegeszteni.
A szerelők alánéztek a nívának, gyors kiderült, hogy azt hegeszteni kell. Át kellett vinni egy másik műhelybe ahol van megfelelő hegesztő. Akkor derült ki, hogy a níva aljára valami különleges megoldás kell, mert az egész alja rohadt. De az ottaniak már rutinnal kókányolnak össze autókat. Pár óra alatt össze is rakták a nívát. Ez idő alatt minket a ?főnök? aki intézte a dolgokat, elvitt egy másik boltba. Na az a kocsi amivel elvitt hát az durva volt. Az még semmi hogy elöl a 2 helyen 3 an ültek, de én meg, egy kemping széken a raktérbe. Valami furgon volt, talán valami mercédesz. Szóval elvitt mindek egy másik boltba, na ott kb. 30x30 as volt a kiszolgáló terület, de ott minden volt. Szerencsére elég sok Nissan szaladgál errefele, így volt nekünk gyertya meg zsír is. 30E fizettünk az egészért, ami elég barátinak mondható. Kiderül, meddig bírja. A ladát is összekalapálták 35E ért. A 6 gyertyából 5-öt sikerült kicserélni, az utolsó sajnos hozzáférhetetlen helyen van. Na de mindegy is, mert ha 3 megy akkor már talán beindul. Reggel lesz az első teszt, hogy valóban elindul e a motor.  Sajnos a zsír még mindig nincs a difibe, mert nincs kulcsunk a kinyitáshoz, és ma nem tudtunk venni, de holnap reggel meg kell csinálni a különleges koktélt és beönteni. Ebbe a pillanatban is még úton vagyunk hamarosan az Atlasz helységen vágunk át. Talán nem lesz járhatatlan az út, mert az út 1900 méter magasba visz. A laptop töltője tovább romlott, egyre nehezebb tölteni.  


***


Nos, akkor folytatom mert történtek még dolgok. Valóban átvágtunk az Atlaszon, de sajnos éjjel, így nem láttunk az egészből semmit. A felfele vezető út nagyon meredek volt, és ráadásul szakadt a hó. A csúcs 1900 méteren van, amikor felértünk akkor alig tudtunk megállni annyira jeges volt az út. A helyieket viszont nem érdekli az ilyesmi, Ők akkor is nyomják neki. Fent a tetőn találkoztunk össze, illetve megvártunk egy konvojt. Abba volt a Duna TV a esti est, és az RTL klub riporterét is szállították. Sajnos a pontos rajtszámokra nem emlékszünk, így inkább nem írjuk meg. Szóval elhatároztuk, hogy akkor elindulunk lefele, mert fent nem lehetett sátrazni, meg semmit csinálni. Mivel hatalmas havazás volt a csúcson valamint legalább 100km-es szél és kb -10 fok. Az út olyan volt amint a korcsolya pálya. Mindenkinek 4x4-es kocsija volt, így annak segítségével, valamint motorfékkel sikerült lejutni a hegycsúcsról. Aztán jött még legalább 200-250Km vezetés. Ekkor már 7es konvojba haladtunk tovább. Szerencsére a CB rádión tudtuk tartani a kapcsolatot, és sok információt tudtunk cserélni. Így tudtuk meg azt is, hogy a túra kategória egy vihar miatt Európába maradt, mert nem indult el a komp.  Az útvonal utolsó része nagyon kemény volt, ugyanis egy olyan beduin táborba kellett menni, ami a sivatagban volt. A navigáció szerint arra rendes aszfaltos út van, valójában viszont semmi ilyesmi nincs. Az útnak mondott földút olyan volt mint a mosódeszka. Még 30-al is nehéz terep volt. Féltünk is, hogy most meg a laprugónk egyike fogja feladni. Szerencsére még bírják.
Kb 2:30 ra értünk fel a táborba, mivel nekünk a reggeli műszaki probléma sok időt elvett. Akkor már ott volt mindenki, sőt már aludtak is. Mi is ezt tettük. Egyébként ott a sivatag közepén valami hotel üzemelt, volt épület is, de lehetett kérni egy beduin sátrat szobának.
Reggel jött az újabb sokk, Daisy megint nem indul, izzítás szintén semmi, de ez már egy másik történet? 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://desertangels.blog.hu/api/trackback/id/tr73897196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.